//BLUESKY
Catatan Shaddy Tree ii
Thursday 19 February 2015 • 02:24 • 0 comments

          Ok, ni sambungan cerita aku kt teknik. Ni time Bola sepak hari tu, pahang lawan johor. Waktu ni 99% warga teknik sokong pahang. Lagi 1% sokong johor. Tepat waktu perlawanan bermula, semua lelaki pergi ke dewan makan sbb kt situ ade tv besar berapa inci tah tergantung yg sedia memaparkan perlawanan tu. Tapi sebelum tu yg sokong pahang nyanyi lagu tok gajah. Bergema satu teknik. aku pon join lah sekali ngn diorang tapi tak sokong mane2 lah. Time perlawanan tu, mcm2 ragam aku dpt tengok. Ade yg jadi pengulas lah, ade yg tukang kata GOOOLLLL.... dan mcm2 lagi lah. Pastu waktu keputusan akhir, org yg sokong Johor ceria je keesokkkannya. tu je lah...

          kalau korang nk tau, penuntut teknik tu yg dari selangor jadi tarikkan org perempuan. hari tu ada abang senior dari selangor, buat perjumpaan bagi form 4 yg dari selangor. time tu mcm2 info dapat. senior tu kate, "belajar betul2 lah time form 4 ni". pastu dia kata yg selalu 'fly' (lompat pagar sek) waktu malam, ragging, ponteng kelas kebanyakkan budak selangor. aku mcm rase bangga pon ade sbb ye lah budak selangor yg menguasai sek tu. hahahaha....


         Tapi cerita ni tak boleh belah. tapi aku cerita ni bukan nak bangga tapi dah memang nyata. Kan aku jadi mata2 perempuan kt sana sampai ade senior lelaki pon ade yang baik ngn aku. pada mulanya aku hanya diam, tegur diorang sebagai hormat. tapi aku tak sangka balasannya amat menakjubkan. Syukur sangat kepada Ilahi. Aku pon kadang kadang tak selesa jugak jadi perhatian perempuan ni. susah nk buat kerja. sampai aku tunggu turn masin basuh pon diorang tegur ' x de kerja lain ke?'. Suka hati aku lah kan,.. menyebuk je, mentang2 muka lawa, awek aku lagi lawa. Pastu aku jumpa senior laki ni muka mcm aku, cuma kulit je lah berbeza. Dan aku jumpa senior pompuan muka sebijik macam Dia cuma mata senior ni sepet. aku seolah olah jumpa 'A Couple Of Doplegangger' mcm dlm nover "how i met my self". Aku time tu memang terkejut. Ini semua kuasa Tuhan.

           Pastu, ade hari tu aku call my mum. lama tak tanya khabar. umi aku bagitau aku dapat tawaran sekolah menengah sains alam shah kt cheras. perth..... time tu aku dh happy kt sini. Ramai member aku terutama sama dom rasa mcm akan kehilangan seorang ahli keluarga. yelah... ade yg belanja aku. kiteorg kongsi pelbagai cerita. dan mcm2 lagi lah. pastu perempuan yg sama kelas ngn aku (4 awam 1) jumpa aku kate x yah pindah lah. Aku hanya mampu menjawab, " suratan takdir". time nk keluar tu, ade wakil dr sek SMKBS 2 ganti aku kt teknik.

begitulah ceritanya.....


   Tamat.......

BONJOUR!


Welcome to my Sanctuary! Enjoy and Have Fun!

Profile
Chit Chat
param name="bgcolor" value="#ffffff" />
Time Machine



Thanx To ..


Basecode By: Nurul Afiqah
Re-Edit by: Ndot Perry
Edited: Nurul Safi